Vrienden van de Fanfare is een onafhankelijk verband dat de Lithse fanfare financieel ondersteund. Dit doen de vrienden door jaarlijks een geldbedrag beschikbaar te stellen.

De donatie van de Vrienden van de Fanfare aan de Fanfare Lith wordt vervolgens gebruikt voor het dekken van de vaste kosten waarmee de muziekvereniging te maken heeft. Denk daarbij aan de aanschaf en het onderhoud van instrumenten, de professionele begeleiding (dirigent, docenten en instructeurs), kosten voor zaalhuur, bladmuziek en kleding.

Met hun steun verdienen de vrienden van de fanfare een bijzondere positie. De Lithse fanfare koestert graag zijn speciale relaties. Daarom worden de vrienden exclusief uitgenodigd voor concerten en evenementen. En ze worden natuurlijk op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen binnen de muziekvereniging uit het dorp aan de rivier. Omdat ze daar een wezenlijk bijdrage aan leveren.