Op vrijdag 19 april 2024 is de officiële première van de jubileumfilm 100 jaar Lithse fanfare, een eeuw in muziek en beeld. De film is speciaal voor de jubilerende muziekvereniging uit het dorp aan de rivier gemaakt aan de hand van historisch materiaal uit eigen en andere archieven. Muziekopnamen uit het muzikale verleden worden gemengd met stilstaande en bewegende beelden. Met daarop vaak verrassende situaties en dorpsgenoten uit verleden en heden. Daarmee is het een opvallend document van 100 jaar Lithse fanfare, 100 jaar dorpscultuur en 100 jaar dorpsleven.

Naast genodigden zijn er tijdens de première ook vrije plaatsen beschikbaar. Wilt u de première bijwonen? Volg dan deze link om kaarten te reserveren (maximaal 2 per aanvraag). De bevestigingsmail die u na het insturen van het formulier krijgt, is trouwens uw toegangsbewijs. Dit kunt u dan digitaal of geprint laten zien.